022609 Skor från nelly.se


Hihi skulle bara säga att jag även beställt nya skor ifrån nelly.se <3
Du kan hitta skorna här och de kostar 499:-

022609 kläder ifrån sexy.se



Hiihi jag får fina saker av pojken i present <3
Puss på denna snygga dress, i love.
Så nu är jag glad över min fina present riktigt glad
jag älskar att handla på internet det går så snabbt :$ bara att
klicka lite haha sedan är det hemma hos dig efter 2 dagar
helt underbart ju, tack frammtida vetenskap. Haha

022509 Turbojam




Puss påer


022409 Sommar fint från nelly.se



Saker jag inte hade tackat nej till ifrån nelly.se
Skorna hittar ni här för endas 399:- synd att min storlek
inte fanns kvar :( sedan har vi klänningen ifrån rare fashion så
sjukt snygga klänningar, min nyårs klänning är där ifrån. Klänningen
för 599:- hittar ni här

022409 Jag måste bli mer ekonomisk.








Åå jag är nog sämst med pengar, men det är kul att köpa saker.
Det är kul att spendera pengar, och det är kul att ha mycket pengar.
Jädra bajs. Jag tycker om mina pengar men så fort jag får lön så vipps
inga pengar kvar. Åå ett tag var jag jätte duktigt, men det var när jag var sjuk
och inte kunde handla xD haha. Har precis ätit en skål havregrynsgröt på vanliga
havregryn. Nöjd är jag :D Klapp på axlen Paulina.

022409 och så var det ju fetisdagen.


Just det ja, vi har ju fetisdagen idag med, det är älska bullen hata resten ungefär :P
Men det går ju an det också. Jag tänkte lägga ut det recceptet jag brukar göra efter
när jag bjuder vänner familj mm. och detta är vegovänliga semlor :).

Ingredienser:

semlebullar, t.ex. Pågens
mandelmassa
soja- eller havremjölk
soja- eller havregrädde t.ex. GoGreen, Carlshamns mejeri ”Luftig visp” eller SojaToo (kylskåpskall för tjockare och fastare konsistens)
florsocker

Skär av ett lock på varje bulle. Tag ut en del av inkråmet med en gaffel. Smula sönder det i en skål och blanda med riven mandelmassa. Tillsätt sedan lite sojamjölk och rör ihop till en smet. Lägg en klick i varje semla. Vispa grädden, om det behövs, och klicka ut på semlan. Lägg på locken och sikta florsocker över.

Detta behöver du om du vill göra så att säga snabba semlor. men ill du göra helt egna så gör du sähår.

VEGOSEMLOR MED CASHEWGRÄDDE

Ingredienser:

Bröd
25 g jäst
2,5 dl vatten
75 g veg. margarin
1 dl socker
1½ tsk salt
6-7 dl vetemjöl
1½ tsk kardemumma
1 msk sojagrädde att pensla bullarna med

Grädde
2 dl osaltade cashewnötter
2 dl sojamjölk
ca 2 dl solrosolja
1 msk socker
½ msk vaniljsocker
1 krm salt

Fyllning
50 g mandelmassa
1 dl sojamjölk och urgröpt inkråm frän bullarna

Tillagning:

Brödet
Smält margarinet i en kastrull, tillsätt vattnet och värm till fingervarmt (37 grader). Smula ner jästen i en bunke och rör ut med lite utav degspadet. Tillsätt resten av degspadet, socker, salt, kardemumma samt det mesta mjölet. Knåda tills degen blir blank och smidig, tillsätt mer mjöl om så behövs. Sätt ugnen på 225 grader. Låt jäsa under bakduk ½ timme. Knåda degen smidig. Forma 10 semlor och lägg dem på smord plåt. Låt jäsa ytterligare 30-45 minuter under duk. Pensla med sojagrädden. Grädda i ca 15 minuter i mitten av ugnen. Låt bullarna kallna på galler under duk.

Grädde
Mixa cashewnötter och sojamjölk till tjock kräm. Häll långsamt ner olja i en tunn stråle under tiden du mixar. Gör det tills grädden tjocknar. Blanda därefter i socker, vaniljsocker och salt. Sätt in grädden i kylen. (En annan variant: vispa 1/2 förpackning sojagrädde, 1-2 dl rapsolja och 1-3 tsk citronsaft).

Fyllning
Skär av ett lock på varje bulle. Tag ut en del av inkråmet med en gaffel. Smula sönder det i en skål och blanda med riven mandelmassa. Tillsätt sedan sojamjölken och rör till ganska lös smet. Lägg en klick i varje semla, dutta ut rikligt med cashewgrädde. Lägg på locken och sikta florsocker över.

022409 all denna jävla huvudvärk.

Vaknade idag men huvudvärk fasten det inte är det utan det känns
som vätska i huvudet och som att det ska sprängas. Är så rädd mest för
att det gör så jävla ont. Så det blir sjukhuset idag, känns piss men bra.
Mitt huvud håller på att dö, som en bihåleinflamation i huvudet känns det.
Åå, jag hoppas inte det är något konstigt :( jag är så paranoid jag vet.
Men gud. Nu ska jag ut och röka sedan ska jag hoppa i badet för jag luktar
röv. På sätt och vis.

022309 I taket lyser stjärnorna



Hej kom hem vid halv 4 dryg dag. Började i skolan
med att smått skriva ihop ett arbete men vid 10 gick jag
då jag skulle till sjukhuset. Helt okej? jodå. Sedan var det
bio med klassen + floristerna helt okej, vi kollade på i taket
lyser stjärnorna har redan läst boken som är 100 ggr bättre
men filmen är helt ok. Dock är hela den sista timmen skitlam
då det inte händer någonting och man typ dör. Sitter och väntar på att
Johan ska komma hem! då jädra. haha. Ska slängas sopor och det
ska packas mm. För nu är det flytt om 6 dagar :D samma dag jag fyller år.
Mihhwhw. Ska bli kul med nytt. Ska träna nu hade jag tänk och så har jag
sovmorgon i morgon. Så jävla gött. :D Puss på er.

022209 Fest problem :(

ååå har precis tränat klart och sitter nu i ett varmt bad
och grubblar över hur jag ska göra på lördag :(
Mamma och pappa är inte hemma, rätt skönt.
Inte för att jag hade brytt mig så mycket men ändå.
Mitt problem nu är att jag tycker det är för mycket folk.
Meningen med festen var att jag och Matte seve skulle slå
ihop festen hos mig och det var väl inte så farligt tänkte jag då vi
har samma umgänge. Problemet nu är att jag hade velat ha två fester.
En med mina äldre och en tjej kväll me de i min ålder. Men gaaah

022209 Pilates

Hej allesammans har varit och tränat pilates i en timme nu :D
Mycket nöjd, mycket skönt. Tänkte köra ab sculpt bara för att :)
Hade kalas för mig och min bror idag fasten jag fyller år nästa vecka
och han den 2 mars. Trevligt fick presentkort pengar och en ring.
Av mamma, pappa och älskling får jag prsenter nästa vecka :)
Och då flyttar jag och älsk med :D mihw har packat ner våra saker
som en idiot och han bara sitter xD men nu är hälften klart. Hah puss på er.

022009 Tonfisksallad


Hej hej allihopa vad gör ni? Sitter på jobbet och
har precis ätit lite tonfisksallad, inte överdrivet hungrig
men ska jobba i 5 timmar till så! Har lunch en halvtimme
till, ska ner på stan och handla lite saker till ett hemligt
projekt jag håller på med som jag hoppas kommer funka
kanon :D Har ont i musklerna runt mitt vänstar bröst :( inte
alls kul för det typ krampar eller hur man ska förklara det.
Nu ska jag häva i mig en c-vitamin i dessa förkyldnings tider
sedan ska jag ner på stan. Puss på er.

021909 Sekunderna före kattastorfen och Simpsons


Hej hej allihopa vad gör ni? Själv ligger jag i sängen och kollar
på sekunderna före kattastrofen och jag blir så arg! För tt människorna
gör sådanna misstag så massa personer dör. Man blir ju tjurig :/
Dessutom så fyller simpsons 20 år idag, congrats. Jag vill så gärna
ha sommar nu! nu nu nu :( snygga kläder och skor och inte massa
snö och jackor :( Mamma har ju varit på inköp nu (skor) och jag ville ha
ett par dr martens kängor :D mihiw ett par turkosa i lack är snart mina :D
skit glad. Uppdaterar mer sedan Puss på er.

021809 Snygga naglar med gelé


Nya snygga rosa nagar med glitter och stenar :D


Hihi mys

Hej nu är jag hemkommen och har precis käkat en vegsnitsel, gott.
Sitter och dricker kaffe mes Sosso nu efter att ha tillbringat 3 timamr hos Gina
för att fixa mina stackars naglar. Men nu är de snygga och rosa. Nästa månad får det
bli något annat kul. Tänkte jag gör färg på dem så det blir något roligt.
Puss på er.

021809 Bedtime stories


Hej hej allihopa, nu är klockan prick 00.00 :)
Super intressant eller hur :D. Tror jag har hål i tanden :( åå
ledsen i ögat blir jag då för jag har aldrig haft hål, och jag är livrädd för
att få det också. Det gör ont i tanden när jag tuggar med den men inte annars.
Jädra skit om jag har hål det säger jag bara! Ligger i sängen med Sosso just
nu, trevligt trevligt. Vi ska kolla på bedtime stories har dock redan sett den men
hon hade ej det så jag kolla en gång till :) skadar aldrig då filmen var rolig
och det var ett tag sedan jag såg den :P. Puss på er.

021709 Desperate housewives och bihåleinflamation



Woho nu har jag kollat klart på de två släppta avsnitten av desperate housewives. Mumsigt bra :D
Har två katter som ligger i mitt knä och spinner så det bara kurrar om det :) Men uppdaterar mer senare puss på er
Tror även jag fått bihåleinflamation :( har jätte ont under ögonen och det typ
sträcker sig ut i öronen, hela huvudet och under ögonen är helt uppsvällda har otroligt ont när jag böjer mig
ner med. Ni vet så det trycker så det känns som att hela hjäran ska smälla av och ögonen ska plpoppa ut.
Haha roluigt jag är. Nu ska jag träna, puss på er.


RSS 2.0