090704 Sminka fram fylliga läppar

Här har ni några bra tipps på hur du får fram dina fylliga läppar!

Investera i en highlighter, den kan du dessutom använda för att ge intrycket av större ögon och mer markerade kindben till exempel.

Har du ingen highlighter kan du använda din vanliga foundation, som lagom till din sommarbränna blivit några nyanser för ljus för att användas i hela ansiktet.

Applicera med pensel eller fingertoppen precis i ytterkanten av läpplinjen, längs med hela överläppen. Avsluta med en punktmarkering under underläppens mitt. För ett naturligt resultat målar du sedan läpparna med ett naturfärgat läppstift och avsluta med ett läpplack mitt på underläppen.

För en mer kvällsbetonad make up lägger du ett mörkare stift, men tänk på att allt för dova färger tenderar att förminska redan tunna läppkonturer. Avsluta med att lägga en något ljusare nyans av samma färgskala mitt på underläppen. Känner du inte för att investera i två stift kan du blanda upp det befintliga med en droppe av din highlighter eller foundation. Men ta inte för mycket, kontrasten får inte bli för stor.

Avsluta med glans mitt på läpparna och bättra på under kvällens gång.

Det finns transparanta läppglans med plumpingeffekt. Även om den svällande känslan kanske just känns mer än vad den syns, gör den dig garanterad medveten om din mun – vilket i sig gör att du plutar lite extra.


Postat av: denise

hej hej!

vad ska du göra för roligt ikväll? :)

2009-07-04 @ 18:21:35
URL: http://friskey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0