090505 I min sminkväska

Okej kul grej, tnkte lägga upp vad ni finner i min sminkväska och dagligt smink jag brukar använda, visst nu änvänder jag kanppt aldrig smink utan brukar vara 100% naturlig, bara för att det är gött att klia sig i ögonen :D.



1. Jag använder nästan bara i.d minerals i allt utom vissa läppglans mascara + ögnbrynspenna. Annars ögonskuggor mm.
2. En foundation från face som täcker jätte bra och har man en dålig hy dag men måste ha smink brukar jag täcka med den och sedan i.d över.
3. Cover all mix från make up store jätte praktisk. Den rödaktiga färgen neutraliserar blå partier i ansiktet, är perfekt om man råkar vara lite mörk runt ögonen. Den gula neutraliserar rött och är bra mot ytliga blodkärl, blemmor eller så. Den hudfärgade är ganska ljus och används för att ljusa upp de andra färgerna om det behövs eller som highlighter.
4. En pensel jag använder till foundation från face, dock är detta fel pensel men den är ifrån make up store.
5. Mascara ifrån max faktor funkar skitbra på mig!
6. Ögonbrynspenna från make up store, dock fel på bilden men men.
7. Läppglans från make up store min älsklings favorti, har ett till som är med lila som heter Posh.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0