Dela upp menyn i boxar

Så mitt första tipps kommer vara hur man delar upp menyn i boxar! Finns nog kanske en del som undrar det då jag har märkt att det blivit lite populärt!

1. Det första du skagöra är att lägga in denna koden under #side glöm inte att ta bort background i #side för du får med background i box mallen.


#box {
width: 180px;
padding: 10px 10px 10px 10px;
background: #FFFFFF;
}

2. Efter det så går du in i kodmallen och lägger till denna koden

<div id="box"> det som ska vara i boxen </div>

detta är rätt så enkelt men denna ska finnas under <div id="side">

och under
<div id="side"> så kommer det finnas massa alternativ tex "sök här" "kategorier" ja ni fattar
vill ni göra en box av sök här så börjar ni med att lägga <div id="box"> och sedan har ni "sök här koden" som kommer finnas i mellan och ni avslutar med </div> hoppas ni fattar (koden ska ju finnas emellan) ska lägga in en bild på det så ni kanske fattar bättre.

exempel --> detta är för senaste inläggen

<div id="box"><div>Senaste inläggen</div>
<ul>
<tag:recentlist limit="20">
<li><a href="${EntryPermaLink}">${EntryTitle}</a></li>
</tag:recentlist>
</ul></div><br />


kom ihåg att ni måste göra detta på alla sidor de vill säga, entry page mm annars så får ni bara boxar på första sidan

Postat av: dina - [ fotoblogg ]

men om man har bakgrund på menyn, hur får man mellanrum mellan inläggen och menyn, som du har?

2010-11-27 @ 11:54:04
URL: http://dinasfoto.blogg.se/
Postat av: Nadja

Hej! Det blev nåt fel som inte går bort. Kan du hjälpa mig? Eller fixa detta åt mig? Maila mig gärna.

Kan du svara superfort så blir jag jätteglad.



Tack!

2011-11-19 @ 09:27:27
Postat av: louise

funkar inte

2012-01-13 @ 17:44:48
URL: http://tingelinge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0